Een dag op het Amadeus

Waar zet je je fiets? Hoe ziet een domein eruit? En hoe gaat dat nou, in de brugklas? In onderstaand schema volg je een willekeurige dag op het Amadeus.

0

Het is je gelukt om op tijd uit bed te komen! Na een voedzaam ontbijtje ben je helemaal klaar voor deze leuke schooldag. Je springt op de fiets.

Start van de dag

Je schooldag begint om 8.30 uur. Jij zorgt natuurlijk dat je op tijd in je domein bent. Daarom staat jouw fiets om 8.15 uur netjes geparkeerd in ons fietsenhok.

Eigen kluisje

Voordat jouw les begint pak jij je spullen uit je eigen kluisje. Deze staat in je thuisdomein. Jouw jas en je mobiel berg je op en jouw dag kan beginnen!

Serre tijd

Je eerste les start je in de serre, de expert van het vak geeft uitleg. De expert heeft jouw aandacht en je maakt aantekeningen zodat jij straks zelfstandig met deze lesstof aan de slag kunt gaan.

9

Tweede lesuur

Op je rooster staat WT. Dit betekent 'werktijd' en dat je in het domein aan een specifiek vak gaat werken. Het huiswerk staat in je weekplanning op je laptop in de elektronische leeromgeving, dus jij weet wat je vandaag af moet hebben. Er is een expert aanwezig in het domein die jou helpt met je vragen. Het eerste kwartier werken jullie in stilte, daarna mag je met je klasgenoten overleggen.

Pauze

Je eerste pauze, samen met je vrienden ben je gezellig samen in de binnentuin of op het schoolplein.
De pauzes van de onderbouw en de bovenbouw zijn apart.
Onze onderbouwleerlingen blijven op school tijdens de pauzes.

Muziekles

In je eerste jaar heb je twee uur muziek per week. Deze blokken zitten altijd aan elkaar vast. De lessen volg je in het kunstencentrum in onze school. Tijdens een presentatieavond laat je aan je ouders zien wat je geleerd hebt. Dit doe je natuurlijk in stijl; in ons mooie theater!

Tweede pauze

De tijd is voorbij gevlogen en je hebt inmiddels trek gekregen in een broodje. Tijdens de pauze klets je met je vrienden over leuke dingen, check je je social media en misschien doe je wel een spelletje op je telefoon. Ben je je broodtrommel vergeten? Geen probleem, in de kantine van Abrona haal jij een lekker gezond broodje. Nu ben je helemaal klaar voor de rest van je schooldag!

Mentorles

Het komende blok krijg je les van je mentor, met de hele klas. De mentor helpt jou op weg met plannen. Je maakt bijvoorbeeld een weekplanning. Ook leer je hoe je het beste kunt samenwerken met je klasgenoten. Naast de klassikale lessen heb je ook 1 op 1 gesprekken met je mentor. Samen met je mentor zorg jij ervoor dat je het beste uit jezelf haalt!

Binas

Je laatste les van vandaag heb je in het Binas. Je doet daar proefjes. Lekker bezig zijn!

Einde schooldag

Je bent klaar voor vandaag! Als je goed hebt opgelet en serieus hebt gewerkt tijdens werktijd hoef je thuis geen huiswerk meer te maken. Behalve als er toetsen aan komen, dán is het slim om thuis nog even te leren.

Voorbereiden voor morgen

Voordat je gaat slapen leg je vast je gymtas klaar, want morgen heb je twee uur Sport en Bewegen.
Ook check je nog even of je oplader, je laptop en je boek voor wiskunde wel in je tas zitten. Met een gerust hart kan je gaan slapen. Morgen weer een nieuwe dag en jij bent er helemaal klaar voor!